Schottlander
Bernard Schottlander urodził się w Niemczech, a dokładniej w Moguncji, w 1924 roku i przeniósł się do Anglii w 1939. Po służbie w armii brytyjskiej w Indiach, uczył się technik spawalniczych, później rozpoczął studia artystyczne w Leeds College of Art, a następnie, dzięki stypendium w Anglo-French art centre w St John's Wood.
Bernard Schottlander określał siebie jako projektanta, jeśli chodzi o wnętrza, ale jako rzeźbiarza, gdy dotyczyło to projektowania na zewnątrz.
Po kilku udanych latach spędzonych jako projektant przemysłowy Bernard Schottlander postanowił skoncentrować się na rzeźbie. Pod koniec lat pięćdziesiątych założył warsztat w północnym Londynie, gdzie George Nash był jego wykwalifikowanym asystentem przez wiele lat. Od 1965 wykładał obróbkę metali w St Martins School of Art. W tym samym roku został członkiem grupy Six Artists w Institute of Contemporary Arts w Londynie, a następnie w 1966 miał swoją pierwszą indywidualną wystawę w Hamilton Galleries, która również znajduje się w Londynie.
Bernard Schottlander podziwiał Alexandra Caldera i z tej inspiracji stworzył serię lamp Mantis z 1951 roku. Ruch ten jest głęboko wpleciony we wszystko, co stworzył Schottlander: jako artysta, inżynier czy złota rączka. Opracował on inteligentny system z przeciwwagami, który został połączony z serią mocnych i elastycznych metalowych prętów. Zupełnie wyjątkowe były też abażury, które niczym akrobata wiszą tam elegancko i bez wysiłku. Wykonywane są one z aluminium przy użyciu tzw ”spinning and chasing techniques” (technik wirowania i gonienia), które są solidnie osadzone w kolekcji umiejętności ślusarza. Do tego solidnego rzemiosła Bernard Schottlander dodał swoje umiejętności rzeźbiarza, przez co stworzył spiralny kształt, w którym współgra symetryczność i asymetryczność.
Światło, ze swoją wieczną grą między równowagą a brakiem równowagi, ujawnia niektóre sekrety tego, co rozumiemy przez „pełną i „pustą” formę. I podobnie jak niepokój, który wywołał Alexander Calder, lampy Mantis wydają się przeciwstawiać grawitacji. Rdzeniem poezji produktów jest zaproszenie do wejścia do wymarzonego świata wyważonej elegancji...