Schottlander

Bernard Schottlander urodził się w Niemczech, a dokładniej w Moguncji, w 1924 roku i przeniósł się do Anglii w 1939. Po służbie w armii brytyjskiej w Indiach, uczył się technik spawalniczych, później rozpoczął studia artystyczne w Leeds College of Art, a następnie, dzięki stypendium w Anglo-French art centre w St John's Wood.
Bernard Schottlander określał siebie jako projektanta, jeśli chodzi o wnętrza, ale jako rzeźbiarza, gdy dotyczyło to projektowania na zewnątrz.

Po kilku udanych latach spędzonych jako projektant przemysłowy Bernard Schottlander postanowił skoncentrować się na rzeźbie. Pod koniec lat pięćdziesiątych założył warsztat w północnym Londynie, gdzie George Nash był jego wykwalifikowanym asystentem przez wiele lat. Od 1965 wykładał obróbkę metali w St Martins School of Art. W tym samym roku został członkiem grupy Six Artists w Institute of Contemporary Arts w Londynie, a następnie w 1966 miał swoją pierwszą indywidualną wystawę w Hamilton Galleries, która również znajduje się w Londynie.
Bernard Schottlander podziwiał Alexandra Caldera i z tej inspiracji stworzył serię lamp Mantis z 1951 roku. Ruch ten jest głęboko wpleciony we wszystko, co stworzył Schottlander: jako artysta, inżynier czy złota rączka. Opracował on inteligentny system z przeciwwagami, który został połączony z serią mocnych i elastycznych metalowych prętów. Zupełnie wyjątkowe były też abażury, które niczym akrobata wiszą tam elegancko i bez wysiłku. Wykonywane są one z aluminium przy użyciu tzw ”spinning and chasing techniques” (technik wirowania i gonienia), które są solidnie osadzone w kolekcji umiejętności ślusarza. Do tego solidnego rzemiosła Bernard Schottlander dodał swoje umiejętności rzeźbiarza, przez co stworzył spiralny kształt, w którym współgra symetryczność i asymetryczność.

Światło, ze swoją wieczną grą między równowagą a brakiem równowagi, ujawnia niektóre sekrety tego, co rozumiemy przez „pełną i „pustą” formę. I podobnie jak niepokój, który wywołał Alexander Calder, lampy Mantis wydają się przeciwstawiać grawitacji. Rdzeniem poezji produktów jest zaproszenie do wejścia do wymarzonego świata wyważonej elegancji...

La Lampe Gras - Bernard Schottlander

Philippe Cazer i Frédéric Winkler o myślach stojących za DCW

„DCW powstało z naszej pasji do przedmiotów… przedmiotów, które towarzyszą nam i podążają za nami w życiu codziennym. Obiektów, które są niezawodne, rzetelne i dokładnie wykonane i które dodają niezbędnego akcentu dla doskonałego projektu.

Przedmioty, które są doskonałe w swoim rodzaju i typie, ale jednocześnie emanują pięknem i architektoniczną hojnością. Musi istnieć chęć traktowania obiektu z szacunkiem, a wtedy celem jest, aby z czasem powstała więź… połączenie z nim.
Nowy sposób życia i patrzenia na rzeczy wokół nas.”.

DCW skłąda się między innymi z serii Mantis Bernarda Schottlandera i ciekawej La Lampe GRAS.
Podziel się swoimi zdjęciami z @lampemesteren
Oznacz #takmistrzlamp, a być może Twoje zdjęcia będą tutaj wyświetlane. Zainspiruj i daj się zainspirować, od jednego wyjątkowego domu do drugiego.