Urodzony: 1904.\ Śmierć: 1988.\ Słynne dzieła: Lampa Akari, Muzeum Noguchi, rzeźba Octetra, rzeźba Black Sun, rzeźba The Cry, most Heiwao i West Peace Bridge.\ Wykształcenie: Uniwersytet Columbia i szkoła artystyczna Leonardo da Vinci.
Japońsko-amerykański projektant, artysta i rzeźbiarz Isamu Noguchi był twórczym talentem. Tworzył wszystko, od scenografii, ceramiki i rzeźb po meble i lampy. Jego wyniki były zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne, a jego odważne podejście do projektowania wyznaczyło nowe standardy w sztuce. W 1927 roku, w wieku 23 lat, otrzymał stypendium Guggenheima za wybitne zdolności artystyczne.
W Nowym Jorku zobaczył wystawę rumuńskiego rzeźbiarza Constantina Brancusiego. Zainspirowany do pracy z modernizmem i abstrakcją, wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie pracował jako asystent Brancusiego. Następnie zaprezentował swoją pierwszą indywidualną wystawę w Nowym Jorku. Jednak jego wszechstronnie utalentowany kunszt urzeczywistnił się dopiero w 1940 roku w USA, gdzie zaprojektował bardzo dużą rzeźbę Isamu Noguchi. Rzeźba symbolizowała wolność prasy i można ją dziś zobaczyć w Rockefeller Center w Nowym Jorku.
Podróżując po świecie, Noguchi nauczył się wiele o różnych materiałach i różnych sposobach wyrażania siebie. Pracował z marmurem we Włoszech, studiował rysunek pędzlem w Chinach i nauczył się pracować z gliną od garncarza Jinmatsu Uno w Japonii. Oprócz kształtu i materiałów, był bardzo zainteresowany tym, jak jego projekt wpłynął na samą przestrzeń. Skupił się na fakcie, że jego projekt miał nie tylko funkcję praktyczną, ale także społeczną, gdy był wykorzystywany w aranżacji wnętrz.
Jego projekty charakteryzowały się rzeźbiarskim stylem i organicznym idiomem, który miał ogromny wpływ na design w latach 50-tych. Na początku 1951 roku zaczął projektować rzeźby świetlne, które zostały nazwane "Akari", co po japońsku oznacza "światło". Rzeźby charakteryzowały się formalną objętością i organicznym idiomem. W połączeniu z cienkim materiałem, jakim jest papier shoji, używany w Japonii do produkcji lampionów i papierowych parasoli, lampy zyskały elegancki i niemal nieważki wygląd, znany również z tradycyjnych lamp z papieru ryżowego. Po zaprojektowaniu ponad 100 lamp Akari, zaprojektował całą serię składającą się z lampy wiszącej, stołowej i podłogowej w różnych rozmiarach.
Obecnie asortyment obejmuje ponad 40 różnych modeli produkowanych we współpracy z odnoszącą sukcesy firmą Vitra. Ręcznie robione lampy są dostępne w różnych rozmiarach i kształtach - niektóre w czystej formie, a inne z graficznymi ilustracjami. Wspólną cechą wszystkich lamp Akari jest wytrzymały papier shoji, który przyciemnia światło i ukrywa źródło światła, jednocześnie pozwalając na przyjemne i równomierne rozprzestrzenianie się światła w otoczeniu.