Urodzony: 1924.\ Śmierć: 1999.\ Słynne dzieła: Lampa Mantis.\ Wykształcenie: Rzeźbiarz.
Bernard Schottlander urodził się w Niemczech, a konkretnie w Moguncji, a w 1939 roku przeprowadził się do Anglii. Po odbyciu służby wojskowej w armii brytyjskiej w Indiach, nauczył się technik spawalniczych, a następnie uczęszczał do Leeds College of Art, a następnie do Anglo-French Art Centre w St. John's Wood w ramach stypendium. Schottlander opisał siebie jako projektanta, jeśli chodzi o wnętrza, ale rzeźbiarza, jeśli chodzi o zewnątrz.
Po kilku udanych latach pracy jako projektant przemysłowy, Bernard Schottlander postanowił skoncentrować się na rzeźbach. Pod koniec lat 50-tych założył warsztat w północnym Londynie, gdzie przez wiele lat jego asystentem był George Nash. Od 1965 roku wykładał metaloplastykę w St. Martins School of Art. W tym samym roku został członkiem grupy Six Artists w Institute of Contemporary Arts w Londynie, a w 1966 roku miał swoją pierwszą indywidualną wystawę w Hamilton Galleries, również w Londynie.
Bernard Schottlander podziwiał Alexandra Caldera i z tej inspiracji stworzył serię lamp Mantis w 1951 roku. Ruch jest głęboko wpleciony we wszystko, co stworzył Schottlander; artysta, inżynier i nie tylko złota rączka. Opracował sprytny system przeciwwag, które zostały połączone z serią mocnych i elastycznych metalowych prętów. Ekrany były również wyjątkowe, zawieszone elegancko i bez wysiłku jak akrobata. Ekrany są wykonane z aluminium przy użyciu tak zwanych "technik przędzenia i gonienia", które są mocno zakorzenione w zbiorze umiejętności metaloplastyka. Do tego solidnego rzemiosła Bernard Schottlander dodał swoje umiejętności rzeźbiarskie, tworząc spiralny ruch, w którym symetria i asymetria są w grze.
Światło, z jego wieczną grą między równowagą a brakiem równowagi, ujawnia niektóre z tajemnic tego, co rozumiemy przez "solidne" i "puste". Podobnie jak telefony komórkowe Alexandra Caldera, lampy Mantis wydają się przeczyć grawitacji. Rdzeń poezji obiektów jest zaproszeniem do wejścia w świat marzeń o przemyślanej, wyważonej elegancji.